Missöden...

Hemma efter en lång men underhållande resa hem.  Momma x 3 satte sig i en kall bil kl 06.15 i fredags, och efter många om och men var vi hemma i Östersund fredag kväll halv åtta. Virr Momma alias EmmaG bestämde sig för att lämna hennes väska på en rastplats längs vägen med alla hennes värdesaker i, bara för att det skulle bli lite mer spänning längs vägen. Vi fick just därför åka tillbaka 2 timmar i tiden och hämta hennes väska som fint väntade på en stor sten med utsikt över Stryn fjället. Jag och Lisa kunde inte annat än skratta åt virr Momma som nästan grät i ren frustration över hennes missöde.

Resan gick trots allt väldigt smidigt, och efter många timmar i bilen var det bara att åka direkt till Sporthallen och den årliga Quatro Cupen med BK Bofink. Ombytt och klar och laddad till tusen fast jag var så trött, så hinner jag inte mer än att spela en match så gör jag bort mig. Det verkar som detta kommer bli en årlig tradition. Jag står i innebandy målet, fångar bollen och ska till att kasta ut den till en av mina medspelare, men lyckas på nåt konstigt vis(fråga mig inte hur) slänga bollen baklänges in i mål, självmål !!Ansiktet hettade till och jag kände hur jag förvandlades till en tomat, och mina lag kamrater kunde inte annat än att skaka på huvudet och skratta. Förra året tar jag fotbollen med händerna mitt i en viktig match och detta år gör jag självmål i innebandyn. Jag är sämst! Citat från läktaren samma kväll: "Det där var tjejen som tog fotbollen med händerna förra året"

Jag måste säga att jag saknar Norge väldigt mycket och alla härliga minnen , och så som jag saknar tjejerna, mitt fyrpack med mongisar. Det känns alldeles för tomt utan er och vår vardag i Norge. Så redan på Tisdag blir det reunion, jag längtar !

Det känns skönt att vara hemma trots allt, träffa vänner och familj, och skönt att äntligen ha ett hem, och ett väldigt mysigt sådant. Trots detta så längtar jag ändå bort och många stunder här hemma känns även väldigt jobbiga, så en Australien resa kan inte passa bättre än just nu...



Saknar mitt fyrpack....




Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0