Det luktar bränt....

Åh herregud vad man tänker på dagarna när man står och jobbar och lyssnar på radion. Vissa tankar är helt sjuka, och i bland kommer man på sig själv hur man fantiserar i väg och när man väl kommer på sig själv så skrattar man antingen för sig själv eller så blir man vettskrämd av sina egna tankar.

Gubbarna på jobbet har såna otroliga moodswings att man blir mörkrädd i bland.
Grottmänniskan Frodo får såna attacker av ilska och städar maniskt, sen svänger det på nån minut och han försöker va trevlig och dra dåliga skämt.
Just nu har jag ingen känsel överhuvudtaget i händerna, jobbet är slitsamt och i dag känns det som jag blivit påkörd av en buss. Alla har vi hunnit med några arbets skador också. Emma fick bajs rätt in i ögat förra veckan och ögat svällde upp som en ballong, Agnes har dåliga handleder som hon tejpar varje dag, ryggont har spökat hos oss alla, men massage och aloe vera gör susen. Smidig är inte nån av oss heller har vi insett. Emma spillde kaffe förra veckan när hon jobbigt nog försökte lyfta sin kaffekopp i matan, hennes handled orkade inte med det tunga lyftet och allt rann ut på bordet i stället. I dag var det min tur med fil och flingor, handlederna pallade inte och allt rann fint ut på bordet. Alla började skratta och Emma skulle demonstrera hur jag gjorde bort mig, smidigt nog så sprack hennes glas, skratta bäst som skratta sist ! Emma spillde precis ut Lisas vatten glas, smidigt värre...


I förrgår fick jag följa med Tor Attle på avlivningen. Väldigt spännande och intressant men lite nervöst måste jag säga. Fåren var oväntat lugna i väntan på avlivningen. Först får dom ström emot hjärnan och sen så snittar polackerna halsen på dom. rena rama blodbadet! Jag viskade åt en av polackerna som föste in fårena "be nice ..be nice " I morgon får jag förhoppningsvis se storfe också.




Dagens kommentar: Jag: "Det luktar bränt"
                                       Emma: "Det är min käft "


.

Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0