Ny Dag, Nya Tag

Önskade att jag vaknade upp till någon varje morgon som sa " Ny dag, nya möjligheter" I Norge under våra jobbiga arbetspass och tidiga mornar så påminde vi varandra varje morgon att det var en ny dag och massa nya möjligheter. I bland kan man behöva den "kicken" i baken. I dag vaknade jag upp lite bakis måste jag säga, jag tål inte alkohol nuförtiden, vad beror det på, ålder eller att man aldrig dricker kanske?

Gårdagen var jätte trevlig, lunch hos Shauns farbror, senare på kvällen mötte vi upp med Nathan, Shauns bästa kompis som vart ute och rest senaste 8 månaderna, skoj att se han igen, grym och galen kille som är söt som ett rådjur när han är nykter, men kan göra vadsomhelst när han har druckit. Vi möttes upp på puben för pizza och bira, mycket lyckad kväll !
I går medans jag tog min dagliga lång promenad så ringde två nya jobb som gillade min CV, och bokade in två intervjuer med mig. Veronika Maine intervjun gick bra i förrgår, blev återkallad dit i dag igen för att få träffa högsta chefen men tackade nej, insåg att det inte var min typ av jobb, och affären jag skulle jobba för var bara en liten avdelning med ca. 5 små kläd ställningar på David Jones, som är ett köpcenter i ett köpcenter.
I dag är det intervju på Betts, en skoaffär och senare i kväll jobbar jag på Rubi, helgen blir lugn med jobb och barnvakt på Lördag.
Saker och ting börjar se ljusare ut på jobb fronten, gäller bara att hitta ett jobb som passar mig perfekt för jag kommer stanna inom detta företag ett bra tag.










Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0