En lärorik resa....

Just nu känner jag mig bara tom, det är det enda ordet jag kan komma på för hur jag känt mig de senaste dagarna. En tom känsla, där jag varken vet ut eller in, jag känner mig ganska likgiltig. Jag längtar hem, samtidigt som jag inte längtar hem. Jag ser fram emot de kommande veckorna och månaderna, samtidigt som det känns nervöst och skrämmande.

Jag har äntligen hittat ett hem, vilket känns helt underbart och en bra bit på väg. Det känns som en lättnad, men samtidigt skrämmande och ensamt. Ena stunden är det så mycket jag vill ha, men så snabbt vänder dessa tankar och jag vill bara va själv, stänga in migoch bara ta hand om mig själv. Denna resan har verkligen gjort under, och som jag sagt så trodde jag aldrig jag skulle vara där jag är nu, tack vare underbara vänner, gamla som nya, familjen och 9 helt otroligt roliga veckor som jag sent kommer glömma....

Över en dag förlorar man allt, en bästa vän, en familj, en kärlek, en trygghet, ett hem och ett liv, och bara sådär påbörjas ett annat liv, ganska ironiskt och väldigt skrämmande i mina ögon, men sånt är livet antar jag och det är bara att vänja sig vad det har att bjuda på, för det är inte alltid helt underbart, utan tyvärr även hjärtekrossande. Om det är nåt jag lärt mig under dessa veckor, så är det att lära mig att älska mig själv igen, för älskar man inte sig själv så kan man aldrig älska nån annan igen....



Kommentarer
Postat av: Sandra Sj

Åhhh jag ryser i hela kropen när jag läser gumman!!!! Jag vet hur du mått, hur många tårar du fält och hur du sett på framtiden!!! Men det är med ett leende på läpparna jag läser det du skriver och blir så jävla stolt över dig gumman!!!!!!!!





Kraaaaam

2008-10-24 @ 08:16:30
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Heej! Vilken fin sida....(har hittat den nu) Jag tänker på dig och skulle det vara något är det bara att ringa! Hoppas du vet det! Kram Lisa

2008-10-24 @ 09:43:12
Postat av: Towa

Fina ord vännen, du har så rätt i allt du skriver. Man måste älska sig själv :)

2008-10-24 @ 21:10:16
URL: http://www.towalindberg.se

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0