Varning for Hajar !

Ater i Sydney efter tva dagar langs kusten, Central Coast hos Sarah's van Jeana och hennes familj. Tva harliga dagar med massa mys, regn och saklart en pub vanda. Vadret har inte vart det basta men vad gor det nar man har sa roligt som vi har det? Uppdateringen har varit sadar men vi har haft fullt upp hela veckan, som tur ar sa kanns det inte som dagarna springer forbi, men jag vill verkligen inte aka hem just nu, sa jag hoppas de tva veckor som ar kvar kommer ga valdigt valdigt langsamt...

I tisdags var vi hemma hos Sean, en kompis till Scott, han bor alldeles vid vattnet, vilket underbart hus, och vilken utsikt! En valdigt trevlig dag med fint vader, grillning och vattenskidor. Jag var saklart nervos och visste inte om jag skulle vaga mig pa vattenskidorna...en "granny" som jag ar sa tankte jag att jag maste ju i alla fall prova, men nar vi precis skulle stanna vid stranden for att gora i ordning all utrustning,sa ser jag en klar gul stor skyld ovanfor en gigantisk stangsel, och vad tror ni det var om inte en HAJ varnings SKYLT ! Jag andrade mig genast och satt kvar i baten och tog kort medans Sarah och de andra grabbarna akte vattenskidor i stallet. Usch vilken mes jag ar ! Har lovat de andra att jag ska aka av nasta gang men vi far se hur det blir med det...Kvallen avslutades pa Three Wise Monkeys och Sarah's kompis Dave som spelade dar. Ah vilken gava till sang gudarna han var ! En valdigt lyckad kvall !(Aterkommer med bilder)

I dag var jag, Sarah och Scott vid Darling Harbour, en vacker hamn i Sydney med massa fina restauranger, barer och sevardheter. Kvallen ar ung och jag och min kara van Lloyd ska annu en gang gora stan osaker.

Later Mates...

Sondag...

Ingen vanlig trakig, angestfylld sondag..Sitter just nu tillbakat lutad i en gigantisk fatolj, Foo Fighters spelas pa hogsta volym pa en gigantisk platt TV, jag har oppnat en Extra Dry(the clean cripse taste) och vantar pa att Lloyd ska komma hem fran jobbet, laddad for annu en kvall med bra livemusik. De senaste tva dagarna har vadret inte varit sa bra sa vi har hittat pa "icke vader baserade" aktiviteter som lopning, shopping, ostadigt golfspel och lite utflykter. Jag somnade som en liten bebis kl halv nio i gar, sa nu kanner jag mig antligen i form efter resan. Olen och jagermeistern star pa kylning och jag och Sarah ska gora stan osaker i kvall ocksa..

Pa aterseende...

Foo Fighters Live at Wembley spelas for fullt !

Sydney...

Kings of Leon

Bra lat just nu :  Kings of Leon med " Use Somebody"

Ja, hur sammanfattar man hur jag har haft det hitills down under...? Helt underbart! Jag alskar denna stad. Jag och Sarah har haft fyra helt otroligt roliga dagar, och det kanns som jag varit har i flera veckor, fast tiden gar valdigt langsamt, sa hoppas jag de kommande veckorna kommer ga lika langsamt. Det kanns som vi har hunnit med massa dessa dagar, Vi har kollat pa massa livemusik pa kvallarna, druckit ol, solat, badat, shoppat, och haft det bra.

Det jag blivit mest imponerad av hitills ar all bra live musik har. I Onsdags var vi pa ett stalle som heter Sidebar, dar dom spelar livemusik varje onsdag. Denna onsdag var det tva heta killar som stod for underhallningen, riktigt duktiga! Akustiskt, svettigt, rockigt och bra. Jag och Sarah fick inte nog sa vi sprang vidare i regnet med vara hogklackade, allt for att fa roja till ytterligare ett liveband pa nasta bar. Efter en hard kvall ute, tvingade vi oss sjalva in i en taxi hemat, trotta med omma fotter. I gar kvall var det dags igen, ingen vila har. Denna gang var det dags for Three Wise Monkeys Bar. Denna kvall spelade ett band som heter Panorama, och det var det basta jag hort hitills, dom spelade alla bra hits, allt fran Pearl Jam, Nirvana, till Bryan Adams och Pink Floyd. Jag och Sarah var sa imponerade sa vi forvandlades genast till groupies och hangde med bandet i pauserna;-)

I dag har Sarah visat mig Sydney och alla sevardheter. En helt otroligt vacker stad! Pa dagarna har vi aven besokt stranderna, Bondi Beach och Cogee Beach, vita strander med klar blatt vatten. Jag tror jag kommer fortsatta trivas perfekt down under.

Aterkommer med bilder fran min nyinkopta rosa kamera:-)

Fina Sangaren med hans groupies...

Antligen framme..

Antligen framme i Sydney efter totalt 36 timmar pa resande fot, kanske inte det basta rese alternativet jag gjort men det gor inget for jag ar framme i paradiset, och trots att jag knappt sovit pa nastan tre dygn sa mar jag toppen, kanske lite ont i ogonen men det har ju ingen dott av... ! Kandes helt underbart att antligen vara framme och traffa Sarah igen. Hon bor i ett jattefint hus nara stranden, och vi skyndade oss i vag for en lunch och en promenad langs stranden. Sanden var alldeles vit och vattnet turkost, precis som jag forestallt mig. Det var lite for kallt for att bada an men det kommer, med vagorna och blasten som var i dag sa hade jag nog bara blast bort i vattnet och blivit uppaten av hajar anda, sa jag avvaktar...

Pa bara 5 timmar har jag och Sarah hunnit med massa snack och massa skratt, och den perfekta sightseeingen, allt som behovs pa detta ar lite somn sa ar jag fit for fight. Sarah har akt i vag pa jobbet och jag vantar in timarna tills jag ska hamta Lisa pa flygplatsen, ska bli skoj att umgas med lill momma har borta ! Nu galler det att halla ogonen oppna, har ska det vandas pa dygnet, men nu svider det till, ska jag sova tro?I alla fall sa kanns allt underbart, just nu, detta ar livet, Lloyd och Harry back together again, Australien, stranden, varmen, langt hemifran. Dessa veckor kommer bli helt underbara ...

Kuala Lumpur

Jaha, har sitter jag pa Burger Kings egna internet cafe pa Kuala Lumpurs flygplats. Kan inte bli sa mycket samre an sa har, men jag ska inte klaga for jag ar pa vag till Australien, just nu ar jag for trott for att fatta det bara. Det ar mitt i natten for mig men tidig morgon i Malaysia. Jag funderar tillbaka pa dagen jag bokade min fina resa, och funderar pa vad jag egentligen tankte med, men jag brukar ju inte tanka efter, sa jag forstar ju egentligen varfor jag sitter har.

Funderar pa att antingen ta in pa hotell eller sur sitta mig igenom 10 timmar pa flygplatsen. aterstar att se hur smart jag ar. Just nu snurrar det i min skalle och allt jag vill gora ar att blunda, men jag vill inte somna pa Burger King.

Den 11 timmar langa resan hit gick galant, Bjorn Borg var med pa flyget, vilket jag tyckte va jatte trevligt, kande mig genast mycket sakrare. Jag har blivit flygradd pa aldre dar tror jag, blir alldeles svettig och hjartat borjar sla snabbt vid start och landning, riktigt laskigt... tankte i dag pa flyget, att dor jag sa dor jag i alla fall med Bjorn Borg. Nu tickar klockan ner pa detta exclusiva internet cafe. Om endast 10 timmar stiger jag ombord pa flyget till Sydney:-)

Godnatt....

Mot Australien ...

Sitter på Arlanda med en Kaffe Latte i min hand, det är snö oväder utanför, och jag lyfter om två timmar..jag lyfter kanske inte, men planet mot Australien gör det. Jag har inte riktigt förstått att jag är på väg, men jag måste säga att det känns helt underbart ! Sarah väntar på mig på andra sidan jordklotet i värmen, och jag vet att jag kommer ha det helt underbart under dessa 4 veckor. Detta trodde jag inte för si sådär 4 månader sen, men det är jag värd, ellerhur?:-)

Helgen har spenderats i Solna hos familjen Bäckman/Berglund, och även Bästis Ninis var med, och vi har haft en mysig helg med god mat, trevligt sällskap och basket hit och dit. Tack för en underbar helg familjen !

På Återseende Down Under....

Lyckad Helg ...

Trött och sliten efter ännu en lyckad helg i Vemdalen med mina tjejer. Det verkar som vi aldrig misslyckas. Årets tema på after skin var Jägare och slaktare. Jag och Emma stod förstås för slaktar temat och det kändes som om vi var tillbaka på jobbet, för illa luktade vi också..
Helgen kunde inte ha börjat bättre när man fick åka bil med tre söta killar upp till fjällen. Bruce på högsta volym, en kall öl och massa mintu shots, jag var i himmelen. Väl framme i stugan var det bara att hoppa på party tåget och kul var det ! På fredags natten bestämde jag mig för att tjur sitta mig igenom en efterfest eftersom jag aldrig går på efterfester annars, jag vet inte om det kändes som en sån bra idè dagen efter men trevligt var det. Mintun dök ännu en gång upp, liksom en gitarr och massa skön sång...
Lördagen bjöd på After ski och ännu en gång satte vi ribban högt och Jakt laget Bromeé var utan tvekan i särklass bäst!
Hemma efter en härlig helg med tjejerna och saker och ting börjar falla på plats. Australien känns långt borta men det ska bli otroligt skönt att komma bort till värmen och massa skoj. Mitt hem börjar äntligen likna ett hem och jag trivs jättebra..

Jaktlaget Bromeé

Ful Mommas by day

Fin Mommas by night

Missöden...

Hemma efter en lång men underhållande resa hem.  Momma x 3 satte sig i en kall bil kl 06.15 i fredags, och efter många om och men var vi hemma i Östersund fredag kväll halv åtta. Virr Momma alias EmmaG bestämde sig för att lämna hennes väska på en rastplats längs vägen med alla hennes värdesaker i, bara för att det skulle bli lite mer spänning längs vägen. Vi fick just därför åka tillbaka 2 timmar i tiden och hämta hennes väska som fint väntade på en stor sten med utsikt över Stryn fjället. Jag och Lisa kunde inte annat än skratta åt virr Momma som nästan grät i ren frustration över hennes missöde.

Resan gick trots allt väldigt smidigt, och efter många timmar i bilen var det bara att åka direkt till Sporthallen och den årliga Quatro Cupen med BK Bofink. Ombytt och klar och laddad till tusen fast jag var så trött, så hinner jag inte mer än att spela en match så gör jag bort mig. Det verkar som detta kommer bli en årlig tradition. Jag står i innebandy målet, fångar bollen och ska till att kasta ut den till en av mina medspelare, men lyckas på nåt konstigt vis(fråga mig inte hur) slänga bollen baklänges in i mål, självmål !!Ansiktet hettade till och jag kände hur jag förvandlades till en tomat, och mina lag kamrater kunde inte annat än att skaka på huvudet och skratta. Förra året tar jag fotbollen med händerna mitt i en viktig match och detta år gör jag självmål i innebandyn. Jag är sämst! Citat från läktaren samma kväll: "Det där var tjejen som tog fotbollen med händerna förra året"

Jag måste säga att jag saknar Norge väldigt mycket och alla härliga minnen , och så som jag saknar tjejerna, mitt fyrpack med mongisar. Det känns alldeles för tomt utan er och vår vardag i Norge. Så redan på Tisdag blir det reunion, jag längtar !

Det känns skönt att vara hemma trots allt, träffa vänner och familj, och skönt att äntligen ha ett hem, och ett väldigt mysigt sådant. Trots detta så längtar jag ändå bort och många stunder här hemma känns även väldigt jobbiga, så en Australien resa kan inte passa bättre än just nu...