Facebook frossa..

Facebook är ju egentligen bara för mycket i bland, en sida som helt plötsligt blivit allt ! En vardag, ett samlingställe, en chat, ett beroende och så mycket mer. Hur kommer detta sluta? att alla nära och kära pratar med varann via facebook i stället för att ses? I dag när jag skulle logga in på facebook så dök mitt gamla konto upp med massa minnen och bilder, jag fick panik och tryckte på massa knappar och försökte ändra och ta bort. Helt plötsligt har jag två konton, mitt nya och mitt gamla!?  Jag raderade mitt gamla konto och det var väldigt skönt att vara utan det några veckor men sen bestämde jag mig för att öppna ett nytt, endast för att hålla kontakt med vänner och för att kika på massa härliga bilder. Jag antar att jag är beroende jag också.....

Jag tycker fortfarande  dock att det är rätt ironiskt hur folk uppdaterar och surfar runt på facebook som om denna sida betyder allt. Jag antar att det har blivit ett intresse och en hobby, likså som att skriva blogg eller kolla sin hotmail. Men varför lägger man egentligen till vänner som man vet att man aldrig kommer prata med eller skriva till, är det bara för att ha dom på sin vänner lista, så att man får i hop så mycket vänner som möjligt? Och varför uppdaterar man sin status en gång i timmen? "Sitter på jobbet ","Myser med älsklingen ", "Äter skink sallad", " Åker bil till stockholm" Vem behöver veta det?



Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0