Tid och Pengar...

Jaha ,då har man sysselsatt sig en hel dag utan jobb. Film, promenad, städning, vila och massa kaffe latte, fick en lätt kaffe chock tidigare i dag och blev lite väl speedad. En väldigt händelserik dag, om inte annorlunda emot vad jag varit van vid de senaste 4 veckorna. Efter denna vecka har vi varit här i fem veckor, tiden har gått så otroligt snabbt, bara fyra veckor kvar nu, känns lite trist och gruvsamt att veta att allt är slut om bara fyra veckor, det trodde jag inte jag skulle säga efter nästan fem veckors fårslakt, men det kommer kännas trist att lämna alla goa människor man lärt känna och komma hem till "vardagen" och allt de jobbiga. Förhoppningsvis behåller jag inte den känslan alltför länge eftersom jag funderar på en resa till Australien.


På ca. två veckor har vi tjänat i hop en normal svensk månadslön, härliga grejer det ! Tankar om vad man ska göra med pengarna och hur man ska spendera dom "rätt" snurrar runt i huvudet och jag är lite kluven på vad jag vill göra med pengarna. En resa är planerad för att slippa spendera november och december hemma, men sen vill jag helst spara pengarna, man blir ju faktiskt girig och orolig att pengarna ska ta slut också:-)


Dom vanliga vardags problemen, tid och pengar. Vart tar tiden vägen och hur spenderar man pengarna rätt? Kanske dags att fundera mindre över det och se till att leva livet bara så man inte missar nåt skoj!





Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0