Otrohet..

Vart går gränsen för otrohet egentligen? Det är lätt att diskutera otrohet och vad som är rätt och fel om man aldrig varit inblandat i någon form av otrohet, om det så är att man själv varit otrogen eller att någon varit otrogen mot dig.  Har man en gång blivit sårad så sätter det sina spår och vem som helst kan säga vad dom vill om otrohet, men otrohet innebär så mycket mer än bara ett svek. Att bli sviken av nån man älskar innerligt förstör så mycket hos en själv; tillit , självförtroende, självkänsla, hoppet, känslorna, och lusten till nåt. Synen på hur ett förhållande ska vara, förändras och ingenting känns längre möjligt, allt känns svårt och allt gör så ont.


Alla har olika syn på vart gränsen går för vad som räknas som otrohet. I mina ögon är det så klart en kyss, men frågan är vad för typ av kyss, en omedveten eller en medveten, en sensuell eller en kyss på kinden? Att en person fysiskt dras till en annan person räknas inte som otrohet för det händer dagligen , det är inte mer än naturligt, men att ta det där steget och kyssa nån kan förstöra allt. En liten, oskyldig omedveten, onykter kyss kan förändra livet bara sådär, för vissa till det bättre, för andra till det sämre. Otrohet kan vara den lätta vägen ut,  vägen ut för dom som inte vågar känna efter eller vågar säga vad dom tycker, för dom som inte vågar vara ärlig ,och för dom som bara vill fly.


Vad beror orohet på egentligen? Missnöje, känslor som svalnat, attraktion av en annan person, behov av nåt mycket bättre, en ursäkt till en dålig fylla? Nåt måste det bero på, medvetet eller undermedvetet?


Jag har upplevt för mycket otrohet av olika slag i mitt liv för att inte undra om otrohet är en del av ett förhållande, jag vet varken ut eller in längre? Ingen är perfekt och ingen kan nånsin säga att dom aldrig kommer vara otrogen mot deras pojkvän/flickvän, för en dag står du där och har gjort ditt livs största misstag....

Kommentarer
Postat av: Sofia B

Jadu, man slutar aldrig förvånas av denna äckliga och hemska otrohet. Det är nog det absolut det vidrigaste att vara med om när ens partner är otrogen. Usch jag får rysningar i hela min kropp av bara tanken. Den förstår så mycket mer än bara ett förhållande. Den förstår en människas inre precis som du har skrivit.



Kram min fina vän

2008-10-01 @ 17:23:33
URL: http://sofiawillhard.blogg.se/

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0