Alkohol är ett svek...

I dag har mina tankar spårat i väg och ilska slog mig på riktigt för första gången. Jag har alltid undrat om känslan av ilska ska dyka upp och det har den, till och från, men i dag kom det på riktigt i mina tankar. I dag kom jag fram till att alkohol är nåt jag bara förknippar dåliga saker med. När allt och alla sårat mig så har alkohol alltid varit inblandad i bilden mer eller mindre.  Detta hemska gift som inte gör nåt annat än att såra. I mina ögon är det inte längre ursäkt för nåt, klarar man inte av alkohol ska man inte dricka det överhuvudtaget. Konstigt nog så tycker man kanske att jag borde vara nykterist med tanke på vad jag gått igenom med alkohol, men jag vet vart gränserna går och jag vet när det är nog. Jag kan njuta av en öl eller ett glas vin utan att spåra ur. Jag får inte minnesluckor, jag säger inte eller gör inte hemska saker för att såra när jag är onykter. Alkohol bidrar till svek, lögner, misstag, minnesluckor, pinsamheter och brustna hjärtan på alla sätt och vis. Att folk aldrig lär sig att hantera spriten. Får man minnesluckor som varar en hel kväll så kanske man ska börja fundera på om man ska dricka överhuvudtaget..


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0