Ännu en dag på jobbet...

Torsdag och andra dagen på jobbet. Dagen har rullat på som vanligt, slitsamt men helt ok. Tanken slog mig i dag när jag stod och snittade fårmagar att vad gör man inte egentligen för pengar? Här står jag och snittar får, hur ironiskt är inte det, om inte, hur snuskigt är inte det? Men allt runtomkring jobbet gör saker och ting så mycket enklare så mig är det inte synd om. Jag och tjejerna skrattar mest hela tiden, vi har ständigt sjuka skratt anfall som inte går att stoppa  och vi  verkar alltid hitta nåt eller nån att skratta åt, om det så är får tarmar, norska uttryck eller interna trista skämt. Vi trivs bra här på vårt lilla vandrarhem och i dag invigde vi gymmet och avslutade kvällen med middag och en kärleksfilm. Jag grät bara 5 gånger under filmen, för ovanlighetens skull. Det är 10 andra svenskar som bor här och vi har redan hittat ett grymt gäng som vi kommer umgås med under tiden här. I morgon blir det fest med hela gänget och nästa helg väntar fest med hela slakteriet.

Gårdagens "happening". var i går på väg ut från mat affären träffar vi på några fjortis brudar som börjar provocera oss och Lisa och Emmas byxor, dom hojtar till på ful norska, vi blir irriterade och bestämmer oss i bilen för att räcka ut fingret åt dom och köra, Lisa feg som hon är vill inte vara så elak så hon bestämmer sig för att tuta åt dom i stället, medans jag och emma fint räcker ut våra söta långfingrar och tjejerna räcker glatt ut deras tillbaka ! Vad gör man inte en vanlig onsdag när man är lite uttråkad, fjantig och lite full i fan?

Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0