Första Arbetsdagen...

Vaknade kl 06.00 efter en natt med lite sömn... sen bar det av till jobbet och första arbetsdagen, spännade men lite nervöst. På med utstyrseln, underställ, byxor och tröja,gallonbrallor, stövlar, hörselkåpor med radio, tio lager med plast handskar, ett bälte med mina tre vassa knivar..och sist men inte minst, min "riddare Kato" järnhandske, "the claw" även kallad. Sexigt värre! Jag lovar att jag ska ta kort så ni får er ett gott skratt.
 Min uppgift framöver är att sprätta upp fårmagar och tömma dom på innehåll, vilket endast är magsaft och massa gräs, låter värre än vad det egentligen är. Det gick helt ok i dag, lite jobbigt för armar och rygg att lyfta , gäller bara att hitta rätt teknik. Jobbar tillsammans med svårflörtade Frode, alias Frodar, tror vi kommer komma överens galant:-)Han är flitig på att vässa mina knivar åt mig titt som tätt, snälla Frodar! På vår avdelning jobbar även Turken Ali som bara flinar hela tiden, Arnold, den lilla efterblivna men så söta gubben, heta chefen Agnar och massa andra trevliga män med norska hurtiga dubbelnamn som man inte kan annat än att skratta åt..  Tror jag kommer trivas utmärkt på tarmavdelningen, slitsamt men helt ok...



Kommentarer
Postat av: Anna

ÅÅÅ äntligen tillbaka på bloggen!!!



Hoppas fårslakten går bra!?? fy fan vill inte byta med dig...he he:) Saknar dig redan...vad fort det gick...vipps så är man tillbaka i götet och vardagen!!



Älskar dig! ta hand om dig! var föriktig där borta!



Filakia polla!

2008-09-04 @ 22:11:56
URL: http://avva.blogg.se/

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0