Hej då...

Vaknade upp i morse till strålande sol och vacker utsikt från rummet som vanligt. Läste en jobbig blogg och en jobbig kommentar som fick allt att göra så ont igen, men jag glömmer snabbt nuförtiden och min lilla Fifi fick mig på andra tankar. Jag har funderat mycket de senaste dagarna, eftersom det finns alltför mycket tid att tänka på jobbet, att vad skulle jag göra utan alla mina underbara vänner? Det är i stunder som dessa som man verkligen inser också vilka ens sanna vänner är, det kan vara gamla goa vänner från förr, men även nya underbara vänner som man aldrig upptäckt förut på samma sätt...


Vi sa precis hej då till Patrik och Martin som åker vidare till Stavanger i dag för att leta jobb. Vi har verkligen hunnit med mycket skoj med dessa grabbar på tre veckor bara. Att säga hej då till dom fick mig att inse hur jobbigt det kan vara att säga hej då till nån, oavsett om man känt nån i två veckor eller flera år, oavsett om det är en främling eller ens pappa. Att säga hej då är alltid jobbigt oavsett..

När jag tänker på att säga hej då och hur ont det gör så tänker jag bara på varje sommar när jag skulle skiljas från min pappa efter att jag vart och hälsat på han i Grekland.  Jag får tårar i ögonen bara att tänka på hur jobbigt det var år efter år, att stå där på flygplatsen och kramas och veta att det skulle dröja ett år innan vi fick ses igen. Varje gång jag skulle gå genom tullen så visste jag att när jag vände mig om skulle pappa stå där och vinka efter mig med tårar i ögonen. Jag ville inte vända mig om men gjorde det varje gång, en sista gång och det gjorde så ont i mig. Saknad och säga hej då kan vara nyttigt också fast det gör ont, för då inser man verkligen vad man har och hur mycket man älskar nån !


Jag och Sandra hittade ett härligt Spa i går på ett Quality Hotell. Tänk vad lite bubbel och bastu kan göra för kroppen och själen. Jag tror aldrig jag uppskattat en bastu så mycket som jag gjorde i går. Underbart ! Det blev en lugn kväll med gänget på Jölster, lite skratt attacker som vanligt med tjejerna och sen somnade jag sött  till Bruce ljuva toner, väldigt mysigt...




"No matter who broke your heart, or how long it takes to heal, you'll never get through it without your friends"


Kommentarer
Postat av: Sofia B

Puss på dig min vän



- FiFi

2008-09-21 @ 21:11:10
URL: http://sofiawillhard.blogg.se/

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0