Funderingar...

Tankar som rusar genom mitt huvud ständigt, funderingar och detta ständiga analyserande. Stunder när man har för mycket tid över att tänka, eller stunder när man har trevligt och kommer på sig själv att det är första gången man skrattar och verkligen menar det, man kan prata om det utan att gråta, eller glömma alla minnen och alla ord bara för en stund. I dag är en dag med mycket tankar och frågor. Jag undrar om jag är förstörd för alltid eller om jag  nånsin kommer bli helt ok? Framtiden och ovissheten oroar mig, samtidigt som jag tänker att allt kommer ordna sig, för det vet jag att det gör, men tankarna och minnena finns alltid kvar där, liksom alla funderingar och frågor. Hur kunde allt gå så fel, varför känner jag mig så naiv och lurad, varför har jag tappat all tro på mig själv och vad jag gör, varför känner jag mig inte vacker,  varför är jag helt plötsligt främmande för mig själv, jag känner inte igen mig själv, hur kommer det sig att en person som man står så nära inte delar med sig av sina tankar och problem, varför gör det så ont, varför blir jag ständigt sviken, varför kan jag inte lita på nån, kommer jag nånsin hitta samma trygghet och samma känsla, varför måste alla runtomkring mig lida för jag mår som jag gör, hur kommer det sig att en person som man älskat sviker, och glömmer och går vidare, varför är vi helt plötsligt främmande personer som om det aldrig varit vi, kommer jag glömma, kommer jag kunna förlåta, älska och gå vidare, kommer jag nånsin hitta nån som får mig att känna det jag känt, varför är jag rädd och osäker, varför kan jag inte somna, varför drömmer jag, varför finns det så mycket fina minnen som gör så ont  ?Frågor och funderingar som jag alltid kommer leva med och undra över....och som jag aldrig kommer få några svar på..

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag saknar dig min vän!

2008-09-08 @ 19:39:43

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0