Välkomna Åter..

Välkomna Åter till min blogg! Förhoppningsvis fortfarande läsvärd. Mycket har hänt sen sist, tänkte därför starta om på nytt och skriva av mig om det mesta för att lätta på mitt hjärta som för tillfället är itu.Kanske går det att laga, kanske inte helt, men jag har insett att livet fortsätter för det, vissa dagar bättre än andra. Livet är fullt av överraskningar och bara sådär kan livet drastiskt förändras utan att man förstår nåt eller anar nåt. Man ska aldrig ta något eller nån för givet och jag försöker intala mig själv att allt händer för en orsak trots allt. Nu försöker jag bara hitta tillbaka till mig själv och bygga upp vad som en gång var Angelina....

Befinner mig i Norge nu i 9 veckor framöver. Jag ska jobba  och tjäna massa pengar var det tänkt. Resan började i Östersund i går kl 07.00 och avslutades i Förde 12 timmar senare. Resan bjöd på många skratt, farliga kurvor, hysteriska skrik,läckande vätska, får och kor mitt på vägen, flicktidningar,mycket packning, värkande ben och en helt underbar natur med  vacker utsikt. Fjordar, djupa berg och dalar och turkost, spegelblankt vatten. Vårt vandrarhem ligger alldeles vid en stor sjö och fin natur runtomkring, här kommer jag trivas bra.

I dag var första dagen på jobbet med introduktion,rundvandring och visning av gris slakt och massa papper som fylldes i hit och dit.. Gris slakteriet var fascinerande, intressant att se hur hela processen går till men såklart fruktansvärt vidrigt också.


Vi är fem tjejer som kommer hänga på  tarm avdelningen på Fårslakteriet hädanefter. I morgon återstår att se hur hemskt det egentligen är. Enligt Emma är det Chill ! Min uppgift blir att spräcka hål på fårmagen och tömma den på tarmar och massa  annat skoj. Med på resan är Emma, fårslakts mästarn, Lisa, den söta charmiga fotbollstjejen, och Sandra och Agnes,blonda  innebandy bruttorna, fyra trevliga och härliga tjejer som definitivt kommer göra denna resa  till nåt alldeles extra. Jag har märkt under dessa två dagar tillsammans att dessa  tjejer är full av härliga kommentarer och flosklar hit och dit, liksom mig själv, så jag kommer nog inte alls känna mig utanför, i vilket fall som helst så kommer"Denna resa kommer göra mig gott, för det är jag värd" .......( veckans kommentar)

Lång dag i dag och regnet öser ner utanför. Dagen avslutades med min första springtur på över 2 månader, kändes otroligt skönt och förvånadsvärt lätt. 30 minuter i regnet, med en vecker  vy blev dagens resultat. Träning  kommer definitivt ligga som topp prioritet på denna resa. Jag har resat i vikt och tappat alla muskler jag en gång hade, nu blir det ändring på det och mycket annat. På jobbet finns det ett fräscht gym också som flitigt kommer användas av oss tjejer.


                                           
                                                                               Vacker Vy i Norge...


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0