Footy

I kväll är det dags för min första live "footy" match. Australien har massa "konstiga" sporter här som jag försöker lära mig reglerna på och försöker givetvis följa på TV för att vara så Australiensk som möjligt:-) man vill ju inte ses som en outsider direkt. Det finns flera typer av fotboll/rugby och fråga mig inte vilka, trots att jag fått det förklarat för mig flera gånger så förstår jag inte. Allt jag vet är att jag ska på South Sydneys match i kväll med familjen Doyle och att pappa doyle ör ett stort fan, och att sporten i sig är väldigt fysisk, inga töntiga amerikanska fotbollsmän med skydd här nej, utan här är det tuffa, riktiga Australienska män som bufflar på varann...:-) Ska bli trevligt med svettiga, muskulösa män i tajta dräkter, en raggarballe med svängdörr och lite bira! Vad mer kan man önska?
South Sydney ägs förresten av skådeselaren Russell Crowe, han är Aussie..



South Sydney i grönt o rött som försöker pilla ut killens öga..usch!








Kommentarer
Postat av: Little agnes

Åh, jag vill också gå på footy-match och se när dom pillar ut ögon :D SNART kommer jaaaaaaaaag. Ha det bäst!!!

2009-08-30 @ 10:18:16

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0