Nytt Liv..

Hur ofta säger man inte " nu ska jag verkligen  ta tag i mitt liv" eller "I morgon börjar mitt nya liv", men nu är jag seriös, I går började jag mitt nya liv, det är på tiden efter lång semester och massa dålig mat och dryck. Jag saknar tiderna då jag var i bra form, åt bra och mådde bra, träning och bra mat gör ju att jag mår super så det strävar vi efter. Jag är en liten gottegris och jag har alltid gillat mat, men i bra mängder. Sen 2 månader tillbaka la jag av med Pasta eftersom jag inte tränar lika mycket som jag gjorde när jag lira basket, utan pasta, kombinerat med mycket jobb de senaste månaderna gjorde att jag gick ner i vikt men nu är jag lite för mkt + så skärpning ! Promenader, löpning och bra mat står på schemat.

Gårdagen bestod av lång promenad i Cronulla medans Shaun surfade i det kalla vattnet. Cronulla är ett av våra absoluta favorit ställen, folk är så avslappnade och bara glider runt, fina stränder med bra surfing, söta små butiker, cafeer och mysiga restauranger, precis som ett litet okänt turist ställe som inte blivit upptäckt, i går kryllade det av folk dock, med tanke på det fina vinter vädret, nästan 30 grader varmt, det ni ! Folk satt i deras trädgårdar, på balkonger, grillade, drack öl och bara njöt, det är kvalite det:-) Många surfare i sina heltäckta wetsuits, folk som promenerar, springer, skatar, dricker kaffe i solen och massa picknickar här och där, så mysigt !

Måndagen, och vardagen fortsatte i dag med lång promenad och en god frukost. Vaknade kl 4 liksom i går,  jetlagd fortfarande, men vad gör det för jag jobbar inte på några dagar och det ska jag njuta av, letar nya jobb medans och ska även kamma in lite pening genom att sitta barnvakt i veckan. Nu blir det en sväng på golfbanan med mina rosa klubbor !

På Återseende...




Cronulla


Utsikt från ett av våra favvo cafeer...








Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0