Själsfrände?

Läste en artikel i senaste numret av Cosmopolitan att vi alla går igenom livet med fler än en själsfrände(eller snarare vad vi kallar själsfrände) Vad är en själsfrände egentligen? Deras svar på frågan var nån som man kan lita på och känna sig trygg med, och prata med allt om, snarare än nån man attraheras av sexuellt eller utseende mässigt, vilket inte är mer än rätt.

Själsfrändar kan komma och gå, och man tror säkert man hittat "den rätte" flera gånger i sitt liv, medans vissa aldrig någonsin hittar sin själsfrände, men allt handlar om tajming, vilket jag håller med om, och vilken kille som passar bäst in i ens liv och ens mående. Vi går  igenom så mycket i vårt liv och jag tror helt och hållet på karma och definitivt på tajming. Förhållande växer, liksom personer och i bland växer man i från varandra, men hur vet man innan vad som kommer hända? kanske just därför man måste våga slänga sig in i nya förhållanden, med vänner liksom kärleks förhållanden för att få reda på om man hittat sin "själsfrände" Jag tror jag hittat min själsfrände, men jag vill inte säkert säga det, med tanke på allt som kan hända här i livet, den läxan har jag lärt mig, och vem vet, vi har väl alla vår egen bild på vad en själsfrände är ellerhur?
 
Min själsfrände kan prata om allt han känner och tycker,han är ärlig, han kan kompromissa, han är ödmjuk, han har humor och kan bjuda på sig själv, han behandlar sina närmsta helt underbart, han ger mig komplimanger, han är romantisk, han är medveten om hur han ser ut och vem han vill va, han är underbar runt mina vänner och min familj, och han kysser mig så som ingen kysst mig förut...
Min själsfrände kanske inte är min själsfrände vem vet, men han är perfekt i mina ögon...






Kommentarer
Postat av: Sandra

Min mamma har ju hittat sin själsfrände nu, som absolut inte var det för 20 år sen, så det handlar garanterat om tajming ;)



KUL och helt underbart att du har din, som du hittat på andra sidan jorden!

2009-08-21 @ 09:00:18

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0