Stor suck!

Nyss hemkommen fran var visa intervju och ar helt slut mentalt !

I morse gick vi dit med sjalvfortroende och min val organiserade folder med alla bevis vi behovde. Vi vantade ca 15 minuter pa att fa komma in och traffa var radgivare, medans vi vantade satt ett par och hade sin intervju och vi horde konversationen, hon var Australiensk, och han var asiat, den enda som pladdrade var hon, han kunde inte ett ord engelska och hon satt och snacka om han och dom och pratade om han som om han var en liten pojke, och helt plotsligt hor vi: " Ja, haha hans mamma sa till mig att apan at blomkal" ??? Det forsta jag tankte, efter jag och Shaun forsokte halla oss for skratt, var att det har kommer ju ga latt som en platt! Jag fick varldens sjalvfortroende kick efter det dar.

Nar vi blev inkallade fick vi en mindre trevlig dam, som var rak pa sak, och vagrade kolla oss i ogonen nar hon pratade med oss, och det HATAR jag ! Jag tankte, att det ar gar inte vagen, hon var ratt hard men saklart rattvis. Hon kollade igenom alla papper och bevis och vi behover gora andringar pa vissa delar, vilket ar helt ok. Tydligen gjorde jag min doktor undersokning helt i onodan forra veckan for jag far inte gora det hos en privat doktorn utan maste gora det pa ett speciellt stalle i Sydney, som tur var hade dom tid for mig direkt efter intervjuen, sa jag vantade dar med ca 60 andra asiater och indier och gjorde om hela proceduren, sa nu har jag endast lagt ut ca 3500 SEK pa doktor undersokningar och jag ar tomd pa blod ! Kande mig som en ALIEN i dag med alla andra utlanningar i vantan pa prover och blanketter!

En annan sak som kommer ta tid ar att jag maste skicka mina fingeravtryck till FBI i Usa, eftersom jag bott dar sa maste dom se till att jag inte ar med i deras kriminella register, fast jag redan fatt ett perfekt bevis fran Washington States polis. Roliga grejer det har! Det kommer ta tid och kosta pengar men tills jag fatt besked om visumet sa far jag vara kvar och jobba som vanligt. Jag ar nu pa ett sk. "bridging visa" mitt emellan tva visum.

Trots en lang stressig dag fylld med nagra tarar, sa ser allt bra ut, jag maste tanka positiv och jag har varldens basta pojkvan och familj som stottar mig igenom detta.

Tjohej !


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0