Pa andra sidan jordklotet...

Kan fortfarande inte fatta att jag flyttat till andra sidan jordklotet. En san skum kansla men samtidigt en san harlig kansla ! Akte hit for ganska exakt tva manader sen med packning for ca 3-4 veckor, en ny inflyttat lagenhet hemma och tva jobb som vantade, och en inflyttningsfest planerad.... Bestamde mig efter nagra dagar i Sydney att jag trivdes alldeles for bra for att aka hem, jag vet inte vad det var som lockade mig, det var nog lite allt mojligt. Jag chockade nog de flesta dar hemma nar jag meddelade att jag bestamt mig for att stanna. Lite blandade reaktioner, vilket ar forstaerligt. Jag kanske tog ett "omoget" och lite icke igenomtankt beslut men i slutandan kanns det som det anda ratta beslutet for mig. Vissa kanske tycker det ar ett sjalviskt beslut men for en gang skull i mitt liv sa tankte jag pa mig sjalv och vad som var bast for mig och vad som kandes bra for stunden. Jag kommer sakna alla nara och kara dar hemma men tillfallen som dessa kommer inte alltfor ofta i ens liv sa jag tog chansen..

Helt galet, for i bland kan jag komma pa mig sjalv att jag verkligen ar pa andra sidan jordklotet, langt hemifran, langt fran alla nara och kara och allt som kanns tryggt och bekvamt. Helt plotsligt tva manader senare sa sitter jag har med ett nytt jobb, nya vanner, nytt boende och ett nytt liv i en stor stad....





Kommentarer
Postat av: Anna

Du har gjort helt rätt mitt hjärta!! Du valde att göra det som känndes bästa för dig och det beslutet kommer du inte ångra!!!



Puss din från din kusin!!

2009-01-14 @ 15:41:52
Postat av: Anna

Hej vännen! Blir alldeles varm i hela kroppen av att läsa hur bra du har det. Det är du värd!! Ville bara berätta att jag har fått en liten prins, han kom den 21 dec och livet som mamma är underbart. Hade tänkt berätta för dig den dan du berättade din tråkiga nyhet för mig och då kände jag att jag ville vänta och sen flyttade ju du. Hur länge ska du stanna? Och du måste fortsätta skriva så man kan få ta del av ditt äventyr! STÖRSTA Kramarna från mig

2009-01-14 @ 18:41:35
URL: http://annabnilsson.blogspot.com
Postat av: Sandra Sj

Du SKULLE och ska tänka på dig själv, helt rätt!!!



Saknar dig men tycker du gjort helt rätt att stanna om det var det du kände var rätt!



Kraaam

2009-01-15 @ 10:10:09
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Towa

Din blogg är nog den enda jag kan läsa med lång text och inga bilder =) du skulle kunna skriva flera sidor och jag skulle stanna kvar tills jag läst klart. Kommer du hem i sommar eller spenderar du din tid där nere lycklig som du verkar vara? Kram

2009-01-15 @ 18:19:30
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: umeåmomma

åååååh grymt skrivet!

du är sååå värd det där och jag som varit där hos dig på andra sidan jorden kan säga till alla andra att du ser så oerhört lycklig ut!

DU ÄR VÄRD DET DÄR!!!!

PUSSSS

2009-01-15 @ 23:14:02

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0