En lang uppdatering..

Mycket har hant sen senast, alltid lika kul att uppdatera bloggen nar man har lite att beratta. Livet leker down under och jag trivs sa otroligt bra! Jag funderar ofta pa hur komiskt det ar att jag hamnade har bara sadar, och hur jag byggt upp ett liv och traffat massa underbara manniskor har. Jag har valdigt svart att se att jag kommer flytta tillbaka till Sverige igen, det kanns som jag hittat min hem har....

Forra veckan bokade jag in tva dejter med min underbara bastis Nina, vi pratade i timmar och det var sa otroligt kul att se henne och hora hennes sota stamma, vi snackade om allt mellan himmel och jord och jag insag verkligen hur mycket jag saknar henne ! Nina ar en van som alltid kommer finnas dar i vatt och torrt, oavsett om vi ses en gang om aret eller varje dag. Vi har varit i fran varandra alltfor mycket men vart vi an har varit i varlden sa vet vi alltid vart vi har varann och nar vi ses eller pratas vid sa ar det precis som vi aldrig vart i fran varann, precis som det ska vara med en bastis!
An en gang maste jag papeka vilken underbar uppfinning skype ar, jag ar sa fascinerad!

Jag fick reda pa att det finns en knapp pa datorn som jag kan andra sprak pa, for att lagga till de svenska AAO(med prickar) men jag orkar inte anstranga mig, tycker att det funkar ratt bra som det ar just nu, lite internationellt och svarlast men forhoppningsvis tillrackligt bra for mina fa lasare att forsta sig pa.

Forra veckan var fullspackad med intervjuer, tro det eller ej. Fran att soka massa jobb, till att oroligt vanta pa svar fran alla stallen jag sokt pa sa borjade olika jobb ringa hit och dit. Jatte spannande! Cotton On, en av mina favorit affarer har ringde for en intervju i fredags, intervjun gick bra och jag hoppas pa svar inom de narmsta dagarna, det ar ju trots allt klader och mode jag vill halla pa med. Ett annan jobb som saljer skonhets produkter ringde i lordags, en annan klad affar, Sheike, ringde i gar och jag var pa intervju i dag, ska prov jobba i morgon inne i Sydney, hall tummarna ! jag har kontakter pa ett alderdomshem ocksa som ar bra lon och heltid och bara 5 min harifran. Ikea verkar ocksa jatte intresserade och det ser ut som jag far jobb dar, men vad gor jag? Helt plotsligt ar det for manga jobb och jag vet inte vad jag vill? Kan man aldrig vara nojd? sa typiskt...

Tjejerna ar tillbaka fran Melbourne, sa himla skoj att ha dom tillbaka. Vi firade deras aterkomst med en fin dag ute pa baten med vattenskidor och wakeboarding. Kvallen avslutades med en jattemysig middag med Shauns slaktingar. Nu har vi snart dopt om hela Doyle slaktet, Leffe, kerstin, doris, svenne, ernst, gunvor, hans och lilla edgar(hunden). Vi ar nojda med vara vanners svenska namn.

Helgen var helt underbar, och brollopet var sa lyckat ! Massa harliga manniskor, fin mottagning och ett vackert brudpar, jag blev sentimental som jag alltid blir pa brollop, och sa klart var kameran i farten! Vi akte till Orange, en liten stad ca 4 timmar utanfor Sydney, vasterut in mot landet. Liten, mysig stad pa landet. Vi bodde pa en vingard hela helgen, och vi provade aven pa de fina vinerna sa klart...valdigt lyckad helg!






Kommentarer
Postat av: Sandra Sj

Åhhh vad kul att du trivs!!!



Antar att du får ta och gifta dig nu då om du ska stanna kvar ;) Hi hi hi hi



kram

2009-03-24 @ 08:32:42
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Angie, jag tycker det är så otroligt skoj att läsa om ditt "nya" liv! Härligt med upplyftande uppdateringar fyllda av sol!

Lycka till med jobbväljandet också. :)

Stor kram!

2009-03-25 @ 12:14:23
URL: http://jennysundin.blogg.se/

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0