Varning for Hajar !

Jag som ar sa radd for hajar har verkligen inte flyttat till ratt land. De senaste 3 manaderna har det varit ca 7 haj attacker runtom i Australien, inte nat jag ar vidare lycklig over.  Tydligen har det aldrig tidgare varit sa manga haj attacker inom sa kort tid. Trots att det endast varit 11 personer som dott fran en haj attack de senaste 50 aren, sa ar det fortfarande skrammande att dessa varelser ror sig runt i vattnet, och vart man an simmar har sa ar det nat eller haj helikoptrar. Jag har alltid varit fascinerad av hajar, jag skrev faktiskt mitt special arbete om hajar, men jag ar sa radd nar jag ar ute och simmar, surfar eller aker vattenskidor, att nat ska komma och bita av mig mina ben..Haromdagen var jag Malin och Shaun ute och simmade, och badvakten ropade in oss for det var en haj som cirkulerade langre ut, jag var i chock resten av dan...Usch och Fy !



SYDNEY (AFP) - A shark bit a teenage surfer's leg to the bone off a Sydney beach early Sunday -- the Australian city's third attack in as many weeks, police said.

The 15-year-old boy was surfing with his father at Avalon, one of Sydney's northern beaches, when the shark struck, the NSW Police Force said in a statement.

"The father heard a scream and turned to see his son thrashing about in the water," police said.

On February 11, a navy diver was attacked by a bull shark in Sydney Harbour, not far from the famous Opera House, suffering serious injuries that forced doctors to amputate an arm and a leg. (USCH!!)

Thirty-six hours later, a 2.5-metre (8.2-foot) great white -- the maneaters made famous in Steven Spielberg's "Jaws" -- savaged a surfer off Sydney's most popular tourist beach, Bondi.

The man's hand was left hanging by a three centimetre (1.2-inch) flap of skin but surgeons managed to reattach it after using leeches to restore blood flow




                                                                 


Kommentarer
Postat av: Sofia B

nämen uuuuuuusch och fy. Hajar är å jävla läskiga

2009-03-02 @ 07:25:12

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0