Mandag 18 Maj

Mandag formiddag och stralande sol, loven borjar falla och hosten ar har. Tro det eller ej men Australien har host och vinter dom med men inte alls lika kallt som i Sverige. Det ar fortfarande varmt ute, runt 25 grader men kyligt pa mornarna, jag var ju sa kaxig forut och sa att alla var sa fjantiga har som klagade att 14-15 grader var kallt, vilket ar en bra var hemma i Sverige, men vem ar det som klagar mest pa kylan nu, jo jag! Jag krper upp soffan varje morgon med min mjuka morgonrock och mina uggboots, bbrrr...

I morse tog jag taget in till Darling Harbour inne i stan dar Cotton On's huvudkontor ligger. Intervjun gick bra, jag  gjorde allt jag kunde, och kande att jag gav allt och var mig sjalv till fullo, far jag jobbet sa blir jag overlycklig, men far jag det inte sa ar det inte min tur och inte meningen att jag ska ha det. Hall tummarna ! En drom vore verkligen att ha hand om en egen butik, med mer ansvar och jobba heltid med manadslon. Darling Harbour ar en av mina favorit stallen i Sydney, nere vid vattnet, och hamnen med massa cafeer och restauranger. Sa avkopplande att promenera runt, i morse tog jag en prommis med min kaffe fran Starbucks:-)

I dag fyller min Mormor 77 ar, onskade jag ,kunde vara hemma och fira henne pa hennes dag. Saknar henne och Morfar sa otroligt mycket, det ar mina anglar, dom betyder allt for mig. Och inte kanns det lattare nar jag vet att dom aldras och jag inte finns dar och besoker dom ofta som jag alltid gjorde. Men snart sa ar jag hemma och kan besoka dom vid 11 tiden for 11 kaffet och massa krus....

Pappa ringde i natt kl ett, han satt ute i det fina var vadret hemma, efter nagra minuter borjade han grina och sa att han saknade mig sa mycket sa det gjorde ont, och min pappa grater aldrig,inte sa kul att hora nar man ar langt hemifran, det gjorde ont i mig och jag grat mig sjalv till somns efter flera timmar av funderande, min underbara pappa sa aven att det gor inget att jag ar langt borta huvudsaken jag ar lycklig och det ar jag ju, annars skulle jag aldrig bestamma mig for att flytta sa langt hemifran. Jag saknar alla nara och kara sa mycket sa det gor ont i bland men jag vet aven att jag maste leva mitt liv och gora det jag kanner for och folja mitt hjarta och mina kanslor. Visst ar det lustigt i bland hur livet kan vanda fran tragedier, brustna hjartan och ensamhet till en helt ny varld som oppnar sig med nya manniskor, upplevelser och karlek? Jag slutar aldrig forvanas over livet och vilken vandning det kan ta. Inte trodde jag att jag skulle bo i Sydney och leva ett sant lyckligt liv for bara 6-7 manader sen...Allt ar mojligt har i livet och jag ar sa glad och lyckligt lottad for att jag ar dar jag ar i dag trots att jag ar langt i fran min kara familj och mina underbara vanner.

2 manader kvar...



Darling Harbour


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0