Ett Svek fran en van...

Kan ni tanka er att jag snart varit har i ett ar?



Det ar helt otroligt!Kanns som jag hunnit med en hel del, jag har lart kanna mig sjalv mycket battre, men aven blivit mycket battre pa att lasa manniskor, vilka som ar ens riktiga vanner och familj. Jag kom ju hit for att halsa pa en van som jag spelat basket med i Sverige. Kande inte henne sa val men tillrackligt for att aka och halsa pa. Vi holl kontakten efter hon flyttade tillbaka hit fran Sverige och vi bestamde att jag skulle komma hit ca tre veckor i Nov. forra aret.

Denna resa var ratt spontan resa som jag bokade medans jag jobbade i Norge, men jag hade ett stort intresse for just Australien sa jag visste att jag ville lagga mina pengar pa denna resa, mycket for att komma bort fran vardagen och ta nya tag sa fort jag kom hem. Efter jag kom hem fran Norge var jag hemma ca 2 veckor innan det bar av till Sydney. Jag flyttade in i min nya fina lagenhet och laddade batterierna for sol, varme och massa fest, for att sedan atervanda till den kalla vintern. Jag kom i hag hur velig jag var innan jag akte, valdigt kanslig och osaker pa vad jag ville, allt jag ville var bara att slappna av under denna resa och ta tag i allt nar jag kom hem. Forsta veckan har var spackat med fest, sightseeing, sol, bad och massa annat skoj.

 Nastan direkt borjade jag se min vans sanna sidor, hennes humorsvangningar var skrammande, och hennes beteende i fyllan var inte alls vidare trevligt. Hon hade dock en manipulativ sida som jag latt foll for. Hon hade massa bra sidor som jag latt foll for och hon var saklart rolig att umgas med innan helvetet startade.

Efter en vecka presenterade hon och hennes ex, mig for Shaun, vi var pa middag har en kvall och hade jatte trevligt. Hon papekade att Shaun vore nat for mig osv. Jag tankte inte mer pa det men var helt klart intresserad. Nagra dagar senare traffades vi alla ute pa en pub pa George Street och jag hade en san dar perfekt kvall ! Min van flippade ur, blev full och betedde sig fruktansvart daligt infor mina vanner och hennes ex. Pinsamt varre! Det slutade med att jag akte hem med henne saklart. En vecka senare dumpar hon sin pojkvan, pa en fest hemma hos oss, pa balkongen med massa folk runtomkring, han var helt forstord men hon fortsatte festa och stotte pa Shauns kompisar. Mellanstadie beteendet var tillbaka.

Jag har alltid vart en van som finns dar i vatt och torrt, jag har aldrig vart nagon som valjer en kille framfor en van, men enligt henne gjorde jag det. Shaun och jag borjade umgas mer och mer, han jobbade hela dagarna, sa jag och min van umgicks hela dagarna tills hon gick pa jobbet vid 3 pa em, da Shaun ofta hamtade upp mig. Jag forsokte verkligen tajma sa jag fick umgas med henne innan hon gick pa jobbet. Jag kande direkt att jag verkligen gillade denna kille, inte en gang horde jag att hon var glad for min skull.

En kvall nar vi var ute i Sydney,sa bestamde hon sig for att springa i fran mig kl. 3 pa natten for hon fick psykbryt och skrek att jag borde aka hem till Shaun i stallet. Inte vidare kul nar man inte kan stan och kl ar 3 pa natten. Jag fick ta en taxi sjalv hem den kvallen, och det var bara borjan till hennes hemska beteende. Jag forsokte vara en sann van, och var val valdigt naiv och sag inte hennes sanna sidor direkt. Vi letade lagenhet tillsammans och jag hittade ett jobb nar jag val bestamde mig for att stanna i Sydney. Jag kande mig obekvam runt henne, hon ignorerade mig ena stunden, men nasta stund var hon tjenis och foreslog att vi alla tre skulle hitta pa massa skoj.

Jag drog mig mer och mer ifran henne for jag kande mig obekvam och allt kandes stelt efter allt jag gatt igenom med henne. Jag konfronterade henne flera ganger varfor hon betedde sig som hon gjorde, men jag fick aldrig nat svar, hon svarade nan gang att jag umgicks alldeles for mycket med Shaun, men hon surade hellre an pratade med mig om det. Jag var ledsen och allt kandes jobbigt, det var ju trots allt henne jag hade kommit for att halsa pa, och jag bestamde mig for att stanna i landet innan jag traffade Shaun. Jag ville bara att hon skulle vara glad for min skull och umgas med mig och Shaun. Jag bjod in henne hit flera ganger och forsokte presentera henne for mina svenne polare som kom pa besok men hon ignorerade dom totalt fast dom bodde i var lagenhet! Till slut blev jag tokig pa henne, och less och kunde inte lata henne styra over mig pa detta vis. Jag bestamde mig for att flytta ut men betalade anda hyra i en manad till. Jag fick ett mail dar hon skrev vilken kass van jag var, och att jag svikit henne osv. Det gjorde ont att lasa detta men samtidigt skont att hon inte var min van langre for hon drev mig till vansinne. Jag har aldrig i mitt liv traffat pa en sadan manniska forut. Nu ar listan lang, for hon har behandlat hennes basta kompis och hennes ex pojkvan exakt likadan, liksom hennes slaktingar. Sa nar jag tvekade en sekund pa att det var mig det var fel pa, sa insag jag att det var hon som har problem och hon behover hjalp.

Ratt ironiskt anda, jag kom hit for att halsa pa henne, traffade Shaun genom henne, och nu ar jag lyckligare an nagonsin. Allt jag gick igenom med henne larde mig verkligen en laxa, for nar jag tittar tillbaka pa hennes beteende och hennes karaktar sa skulle jag aldrig i dag tillata en van att behandla mig sa som hon gjorde, och fa mig att kanna mig sa som hon gjorde...Som sagt, man valjer verkligen sina kompisar, och hon var inte en av dom...







Kommentarer
Postat av: kusin

Ja du vänner kommer och går, vissa vänner består!!



Eller som Carola sjöng: Sanna vänner har man kvar när dom andra har gått, sanna vänner kan man alltid lita på...



Man lär sig som sagt en läxa när man stöter på sådana människor, tur att jag bara har få sånna erfarenheter...



Älskar dig!!

2009-10-06 @ 13:44:01
URL: http://avva.blogg.se/
Postat av: Anonym

saknar dig .....puss K

2009-10-06 @ 23:44:21

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0