Barn, nej tack...

Sondag och jag ar barnvakt, barnen sitter och kikar pa Mickey Mouse Club. Helgen har vart helt ok, ingen hit att vara forkyld nar man sitter barnvakt och barnen vill leka. Som jag sagt forut sa far man sig verkligen en "reality kick" nar man sitter barnvakt. Missforsta mig inte, jag alskar barn! men jag forstar inte hur man orkar? Det ar ju verkligen ett heltidsjobb, och sa kravande. Jag har insett att barn ar inget for mig pa ett bra tag, flera flera ar! Kan bara tanka mig tanken om jag skulle fa barn i dag, livet skulle ta en alldeles for stor vandning, inget jag ar redo for. Jag vill hinna med sa mycket mer innan dess!
Jag ar dock imponerad av alla mammor som klarar av barn, jobb, forhallanden med vanner liksom familj, och pa det ta hand om sig sjalv! Det finns val flera metoder,och alla ar vi olika, men i helgen fick jag svar pa tal, jag ar inte mamma material, inte an i alla fall, kan som inte forestalla mig sjalv med barn och alla uppoffringar man maste gora...Det finns saklart massa underbara anledningar till att skaffa barn ocksa, men tills det ar min tur sa racker det med att sitta barnvakt och att ha underbara brorsbarn:-)
Skickar ett kort till alla mammor med texten "Jag ar imponerad, och jag ser upp till er for allt jobb och slit ni star ut med"!









Kommentarer
Postat av: Sandra Sj

Det är ett JOBB och massa slit, kan fråga mig själv ibland hur man orkar. (typ nu på morgonen efter en kväll med SKRIK av lillebror!!!)



Men när det är ENS EGNA!!!

Då glömmer man allt jobbiga så fort dom ler, eller säger att dom älskar en. När dom är ens egna vill man vara med dom hela tiden och göra allt med dom... man är förälskad!



Ketil säger ofta: "Om man visste hur underbart det verkligen är skulle man skaffat dom mycket tidigare" :)



Men du gör rätt som väntar så länge det inte känns rätt ;)



kraaaam

2009-10-18 @ 09:08:42
Postat av: Sofia B

Jag tänkte att jag som mamma ska skriva några kloka ord. hahaha.



Men det är precis som Sandra säger. Det är en HELT annan sak när de är ens egna. Såklart man frågar sig själv ibland "Vad har jag gett mig in på" när det är som värst men 99% av gångerna är det helt fantastiskt och det finns inget bättre.



Jag vet dock precis hur du känner dig. Att sitta barnvakt för andras barn är så mycket jobbigare eftersom man inte vet om deras rutiner. De testar en hela tiden plus att gå från att inte ha något barn alls till att vara barnvakt till flera. Det är JOBBIGT. Jag sa precis samma sak när jag bodde i USA.



Men när det känns rätt så gör det det. Vissa känner aldrig att det är rätt tillfälle. Men när man väl blir gravid kommer mammagenerna oftast direkt.



Saknar dig!

2009-10-18 @ 09:43:21
URL: http://sofiawillhard.blogg.se/
Postat av: Ana

hahahhahahahha söt du är min sötis <3

2009-10-19 @ 23:47:40

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0