Sommaren..

Sommaren närmar sig här med stora steg och "hemma" i Sverige är hösten på väg, måste säga att jag saknar att ta på mig varma polotröjor och krypa upp i soffan med tända ljus och dricka te ur stora muggar, men samtidigt älskar jag sommaren och värmen också, dagar vid stranden, picknickar, båtturer med vattenskidor och wakeboard, BBQ kvällar med vin, öl och härligt sällskap, solnedgångar och brunbrända ben.
Tiden sen jag kom tillbaka har varit lite jobbigt, har saknat alla där hemma otroligt mycket, det börjar bli bättre men mentalt har det tagit ett bra tag att komma till rätta här. Jag känner innerst inne att det är här jag vill leva, men gärna med en resa per år tillbaka till familj och vänner. Beslut man tar här i livet ska kännas rätt, och det gör dom genom den där magkänslan som bara man känner själv...

I December går mitt "Working Holiday Visa" ut så i början av Dec. lämnar jag in ansökan om nåt som kallas "Defactor Visa" ett liknande sambo visum kan man säga, där vi måste bevisa att vi vart tillsammans i ett år, med gemensamt bankkonto, hyreskontrakt, brev från vänner och familj och foton bla. Vi har alla bevis och jag ser inte att det ska vara ett problem för mig att få visumet, men man ska aldrig säga aldrig. Vad gör vi om vi inte får det? ytterligare nåt för mig att oroa mig över såklart. Tydligen är det en fördel att vara Svensk, vi är ju älskad mest över hela världen vi ellerhur?:-)

Ser i alla fram mot en härlig sommar, hoppas på ett nytt härligt jobb, ny start. Besök av little Agnes i November ser jag framförallt fram emot, härliga dagar på båten och i vårt hem, mys med underbara familjen på deras nya lyx altan, ev. ett besök av Mamma och Tobbe i mars, och vem vet kanske Bästis kommer i April? Livet är bra.




Rosa Utsikt..



Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0