Glad Pask !

GLAD PASK PA ER ALLA dar hemma ! Langfredagen borjade sa harligt sa med en sovmorgon, sen blev det prommis i det fina varma vadret, stor harligt frukost och nu data tid saklart. I dag ar bara en san dar riktig slapp dag, for jag ar helt slut i kroppen efter jobbet. Det ar sa harligt att vakna pa mornarna med solen som skiner in i sovrummet, ljudet av batar och vattenskotrar som aker forbi utanfor huset, och faglarna som kvittrar...

Kanns det som pask da? nej jag skulle inte tro det, bara som en vanligt ledig helg med mer godis an vanligt. Pasken for mig ar firande uppe i fjallen med god mat, skid och skoter akning och massa massa godis. Pasken ar lite som julen, sa mycket roligare nar man var barn. Jag har massa mysiga minnen fran pasken nar jag var yngre men det ar som inte samma sak langre. Hemma i Sverige klar vi ut oss till pask karringar och flyger kvart, det gor dom inte har i Australien, och an en gang forsoker jag forklara vara traditioner hemma, men jag later nog helt galen nar jag gor det. Jag njuter av ledigheten, Shaun och hans familj och god mat men raknar framst ner dagarna till avfard... 4 dagar kvar ! Jag langtar i hjal mig..

Happy Easter, Glad Pask och Kalo Paska!










Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0