Fy for faglar !

Hej pa er kara vanner och familj !


I dag har jag varit ute i solskenet med mina svenne kompisar Meta och Aggie. Vi drog till Cronulla i det fina men lite kyliga vadret, at lunch pa "Nulla Nulla",drack kaffe, och surra massa om Sverige och dess harligheter. Sa harligt att fa en bit av Sverige i bland genom att traffas och surra om allt mellan himmel och jord. Avslutade med glass fran Cold rock, dar du kan valja mellan all slags glass och mixa det med godis, helt underbart gott. Jag avnjot min glass nar jag helt plotsligt kanner nat landa pa min axel, tankte inte mer pa det utan trodde det var en fluga eller nat. Senare papekar agnes att jag har nat pa axeln och pa min skjorta, tror ni inte att det ar en fagel fan som skitit pa mig??!! ACKEL FAGEL ! Jag hatar faglar, jag hatar alla ackel djur i detta land! Ja dom brukar ju saga att det betyder tur nar en fagel skiter pa en, men det tror inte jag, jag tror bara man ar pa fel stalle vid fel tidpunkt.

Appropa ackel faglar sa finns det ju en fagel art har som heter "Magpies" dom ser ut som skator men mycket storre och ackligare. Dom har parnings sasong i Oktober manad och brukar vara helt galna och attackera folk!!Detta fick jag veta forra aret, och jag tankte att detta ar inte mojligt, annu ett djur att vara radd for, jag ar radd nar jag ar i vattnet, jag ar radd nar jag ar pa land, jag ar radd nar jag ar ute och gar, jag ar inte i sakerhet nanstans! Haromdagen fick jag hora lite historier om dessa faglar av mina kollegor. En av mina arbets kamrater berattade att hon var ute och red men en kompis en gang och hennes kompis blev attackerad med sin hjalm pa, skat javeln hacka sig in i ett hal hon hade i hjalmen och borjade bloda?!?! En annan kollega berattade att nar hon var ute och gick med sitt barn sa blev hon attackerad av en magpie och borjade springa men skatfan forfoljde henne. Jaha, allt jag kan saga ar att jag haller mig inne i Oktober manad, inga promenader eller nat, kanske med en pinne sa jag kan forsvara mig nar fageln attackerar! Fy vad ackligt sager jag!

Over and out...


Den har bilden hittade jag pa Google " A dutch immigrant attacked by a magpie" s
tod det, alltsa va vidrigt sager jag!

Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0