So weeeird....

Nu ska ni fa hora hur jakten slutade, det har ar helt otroligt, sa himla roligt att jag nastan kissar pa mig av skratt !

OK, jag berattade ju om skorna jag sa garna ville ha men dom hade inte min storlek. Jag gick till Rip curl butiken pa Miranda, dar jag jobbar och fragade efter skorna i Torsdags kvall nar jag jobbade. En jatte trevlig tjej och en trevlig flummig surf kille var jatte hjalpsamma och trevliga och hjalpte mig och letade efter skorna efter manga om och men....
Dom hittade skorna till slut, ett par kvar i min storlek i Manley, vilket ar en bra bit bort, jag var vid detta laget sa desperat och kande att jag maste bara ha dessa skor! (absolut inga shopping problem har heller) Jag tankte; ska jag aka ut till Manley, det ar ju sa fint dar och jag har bara vart dar en gang, och samtidigt kan jag hamta hem mina fina skor hmm? men sa slog det mig att jag har ju en svensk kompis som ocksa jobbar for Esprit som bor i narheten av Manley, hon kanske kan hamta upp skorna at mig om jag fragar snallt? Jag ringde henne pa kvallen och fragade, och saklart kunde hon det, vilken parla och lilla jag var sa nojd sa!..inte alls krangel maja jag.

I alla fall sa fixa Miranda nissarna att Manley nissarna la undan skorna i Manley under mitt namn tills Sondag, sa jag hade gott om tid pa mig att hamta upp dom. Senare under kvallen nar jag jobbade med Jade min chef, sa kommer helt plotsligt den flummiga surf killen in pa Esprit, han skriker till och pekar pa mig "Shoe girl"!! Jag tankte bara, va fan gor han har? Jade, min chef kollade pa mig och undrade HUR jag kande denna markliga kille som skuttade in i var butik.

HAHA, denna kille var nog bland det flummigaste jag nagonsin traffat, han kolla pa mig och sa" Ok, this is sooo weeird man, so I guess someone else wants your shoes as well, how weird is that? What's your name again?" (sager flummisen) sen sager han, "Oh my god that is so weird I guess this other girl has been calling Manley too and wants the shoes, and her name is Emily, and yours is Angelina, that is so weiiird"! hahahahahaha, jag stod dar och visste inte vad jag skulle saga! Sen sager killen" She had an accent too, you have an accent , where are you from?" jag skrattade hogt inombords och han sager " NO WAY, that is so sick, you are from Sweden and she is from Germany, that is wicked, how weird is that"? Sa Rip Curl snubben tyckte alltsa detta va super spooky, vilket sammantraffande liksom ! Emily och Angelina och Sverige och Tyskland ar ju bra spoooky det. I alla fall sa sa han at mig att ringa Manley och kolla sa skorna var mina och inte hennes haha, jag ringde saklart och nu har jag betalat for skorna och dom ska skicka skorna hem till mig pa Mandag, men vilken lyx och vilket strul for ett par skor....smaka pa den du Sofia Berglund ! SO WEIRD !








Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0