Veckan som gatt..

Veckan som gatt har vart fartfylld och harlig. Varmt vader, 30-35 grader i helgen, harligt harligt. Jag ar ingen pressare direkt och har val aldrig vart, sa jag ligger inte ute i solen o pressar, speciellt inte med solen i Australien som ar sa farlig, sa tur var val det for jag var inne o jobba hela helgen. Hade ledigt i Sondags, da blev det lunch i Cronulla med Rebekah, min fd. arbetskollega som jag kommer sa bra overens med. Jag har mina tva underbara Bek's har det racker langt tro mig. Vi kaka go lunch, drack en svalkande jordgubbs Daquiri och njot av solskenet. Partyt fortsatte hemma hos Tania, en av mina kollegor, vi grillade,drack champagna och snacka skit hela eftermiddagen, sa mysigt sa!

Jag trivs otroligt bra med mina kollegor, det ar jag sa glad for. Tania ar en tuffing i sina basta 50+ ar med 7 barn, tva hundar, tre jobb och en ex man:-) Hon har en san underbar karaktar, gar inte forklara om man inte kanner henne, men jag onskade alla hade en Tania i deras liv, hon ar sa fylld med gladje och inspiration. Jag kommer i hag forsta gangen Shaun traffade henne, han sa till mig efterat " Se till att du ar runtomkring Tania sa mkt du kan, hon ar en san dar manniska som man vill ha runtomkring sig och nan som man lar sig sa mkt av" och tro mig den har bruttan har vart med om mycket i sitt liv och hennes historier blir aldrig trakiga.

Forra veckan bokade jag Shaun och Nathan var resa till Sverige, antligen! 7e April bar det av, jag ar sa exalterad, nu borjar nedrakningen an en gang. Jag ser fram emot Shaun's forsta reaktion pa sno, lite snowboard akning och fjallturer. Langtar efter att fa fira min fodelsedag med min basta van Ninis ocksa!

Jaha sa var det dags for dessa hajar igen da, nar man trodde man va saker sa trodde jag fel. Nyheterna fora veckan, Haj fangades under fisketur, tva man var ute o fiska och fick nat storre pa kroken, och det var en haj, inte en vanlig haj utan en annan ras men fortfarande en haj, haj som haj sager jag, 3 m lang, 300 kg!!! Fiskarna ville se om dom kunde fanga hajen, vilka paror, hajen styrde runt med dom pa floden i 2 timmar till slut fick dom tag pa hajen, inte nog med detta sa utspelade sig denna massaker pa floden dar vi aker vattenskidor, alldeles runt hornet fran dar vi bor, sa underbart ellerhur? Jag langtar tills nasta gang vi aker ut med baten, INTE!!!


Annars rullar allt pa, jobbar mycket, och ser fram emot en fortsatt harlig sommar och en underbar var i Sverige med vanner och familj....




Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0