Kalla vinter...

I dag åkte jag in till Sydney och lunchade med min andra svenska kompis,Sophie som också jobbar för Esprit. God italiensk lunch, massa tjatter o skvaller gjorde min dag! Alltid trevligt att ha nån att prata med om Sverige, hemlängtan och massa saker man saknar med Sverige. Jag har tur som har tre fina vänner, Aggie, Sophie och Meta, det är inte illa det här på andra sidan jordklotet. Jag och Sophie diskuterade att vintarna här är så kalla pga. australienare inte varmer upp sina hus på samma sätt som oss, inte undra på att man fryser till is på kvällarna och mornarna. Jag saknar svenska element, öppna brasor och isolerade hus, för ända sen vi kom tillbaka för en månad sen så sover jag fullt påklädd med tva filtar och massa tända ljus..inte ok! Ser ut som det kommer bli en kall vinter de närmsta månaderna för lilla mig. bbrrr..


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0