Skulder...

Annu en ledig dag efter tva jobb dagar, inte daligt det. Jag sover sa otroligt mycket pa senaste, nastan lite skrammande hur man kan sova sa mycket? Helt slut efter forra veckan antar jag. Tog en riktig sovmorgon i morse ocksa, gjorde frukost pa sangen till mig sjalv och krop ner med tanda ljus och kollade pa film, sa mysigt ! "The Timetraveller's wife", sa sorglig men bra, och jag grat hogt igen, kanslig varre. Tog en lang prommis i solskenet efter det foljt av den dagliga kaffen, ett maste !

Funderade i dag pa skulder, och allt mojligt vi alla ar skyldiga for och betalar tillbaka, och jag tankte, skulle man vara lyckligare om man inte hade nagra skulder alls? Vad ar det for en fraga tanker ni, men vem har inte skulder har i livet, mer eller mindre. Jag sager inte att det ar normalt, men varje hushall verkar ju ha sina egna skulder om det sa ar aterbetalning pa Tv:n, CSN, eller amorteringar. Jag mar illa i bland nar jag tanker pa mina studieskulder fran USA, men samtidigt sa angrar jag inget, och betalar tillbaka varje manad. Jag har totalt ca 2500 SEK i manaden for alla mina utgifter sa jag borde inte klaga, men saklart skulle livet vara lattare om man kunde spara dom pengarna i stallet. Skulder kan fa en att ligga somnlos pa natterna, fa en att bita pa naglarna och standigt fundera, men dom finns dar, och det ar inte mycket man kan gora nat at, for att kunna leva masta vi ha skulder, for vem har rad att plugga i 5 ar fran egen ficka, och vem kan kopa ett hus bara sadar? Inte jag i alla fall...

Livet kan vara ratt ironiskt i bland, vi lanar, och sen jobbar vi for att betala tillbaka det vi lanat, livet gar runt runt, plus minus noll, men nu lagger jag dom tankarna at sidan, for annars blir man ju deprimerad ellerhur!?



Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0