Sa Aussie som kan man bli...

En harlig, solig Lordag, och jag har precis avnjutit en go lunch med ol med lilla Aggie. Jag inser att jag borjar bli mer och mer Australiensk. I gar fick jag mitt sa kallade "Medicare Card" hemskickat. Ett mycket bra halsovards kort, man kan val kanske kalla de en patient bricka. Varje gang man gar till doktorn,sa behaller man bara kvittot och gar till Medicare och far tillbaka halften, hur bra ar inte det da? I gar signade jag upp till ett RSL Club Card, och det ar nog sa australiensk det kan bli. Hur forklarar man RSL da? Hmm, RSL betyder "Returned and Service League", en klubb tillagnad till gamla veteraner i Australien. Har man kan man ata, dricka, spela, och gora mycket annat skoj. Det finns som ingen motsvarighet till nat hemma, sa jag kan inte jamfora det med nat. Men det ar bra billig mat, speciellt om man ar medlem, man kan vara med i lotterier, kopa billig god ol, och umgas. Som ett vuxen fritids kan man saga:-) Jag har aven lart mig att ata "Veggie-Mite" vilket kanske ar Sveriges motsvarighet till kaviar, alla har ater Veggie Mite pa mackorna och jag kan inte riktigt beskriva vad det ar men det smakar urban, men jag har val vant mig med urban smaken, forsoker sakta men sakert lara mig att ata skiten!






Forra veckan borjade jag kika pa en ny "Reality Show", jag vet inte var det ar men jag blir helt besatt av dessa shower, "Kendrah", "Keeping up with the Kardashians" och nu "Holly's World", om Holly fran Playboy Mansion och hennes liv i Vegas. Manga minnen vacktes upp over Vegas, och denna stad som jag besokt en gang i tiden. En underbar stad, nastan snudd pa overklig, en stor lekplats for vuxna dar allt ar mojligt(just darfor ska man inte slappa i vag ens partner dit sjalv, for man vet aldrig vad som kan handa.....) Att Vegas kallas "Sin City" ar ju mycket val forstaerligt. Jag rekommenderar att besoka Vegas, det ar verkligen unikt, men en gang racker nastan, for de kan bli lite for mycket. Tips om ni vill aka till Vegas: Ak ett stort gang, desto fler desto roligare, besok hotellet "The Venetian" ett helt otroligt vackert hotell, med massa mysiga restauranger och shoppingstallen, ga pa nagra av alla underbara shower, Circue de Soleil showerna ar helt oslagbara! Titanic museumet och Madame Tasseu ar ocksa vart ett besok.

Nu ska jag fortsatta och avnjuta min lediga Lordag med att bara slappa, for det fortjanar jag !



Holly's World




Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0