Skona Sondag...

Sitter nu i soffan, smuttar pa mitt kaffe, efter en harlig morgon och min lediga Sondag. Shauns kusin, Tim ar pa besok och vi har spenderat hela morgonen i Cronulla, killarna surfade och jag tog en prommis langs stranden. Jag njot annu en gang av underbar utsikt, solen och lukten av havet.

Vi var nyss och kopte lunch och kopte brod fran ett bakeri i narheten, dar vi brukar handla. En asiatisk kvinna jobbar dar och hon ar saaa rolig ! Hon pratar konstant och ingen hor vad hon sager, hon har en san dar "asiatisk engelsk" dialekt, hon ar superliten, och hur rolig som helst. Jag fick mig ett gott skratt med grabbarna i dag, hon pratade konstant och sa " You want wholemeal, some hot some cold, you pay money, that is 9.80, you pay money" haha konstant, hon bara pratade och pratade och vi skrattade, hon skrattade, alla bakom oss i kon skrattade. Alltid en upplevelse nar vi handlar dar, nastan en liten show, och brodet ar gott ocksa !

Jobbet i veckan har vart plagsamt. Jag mar daligt varje gang jag ser min chef och undrar om jag kommer kunna jobba med henne i framtiden. Jag far en klump i magen varje gang jag ser henne. Aterstar att se nar jag kommer hem fran Sverige antar jag. Jag ar dalig pa att spela ok nar jag inte kanner att allt ar ok, jag vill lamna allt bakom mig men stor mig pa henne for hon tror hon vet bast och det gor hon verkligen inte ! Men men, ett jobb ar ett jobb och hon kanske injte blir kvar sa lange vem vet. Klad och modebranschen ar ar ratt lustig kan jag beratta. Det ar sa otroligt manga titlar, Manager, Assistant manager, 3rd in charge, 2nd in charge, trainee manager, ja det finns allt mojligt, men det ar anda som skiljer mellan hennes och mitt jobb ar pengarna, sjukt nog. Vi gor exakt samma saker men hon har lite mer ansvar och $5000 mer per ar, det ar inte rattvist kan jag meddela. Finns nat sadant i Sverige? Nej.... Vem som helst kan glida in pa ett banan skal och bli manager har, tro mig ! Frustrerande ar det!


Nu ar det bara 17 dagar kvar allesammans ! Jag langtar ! Hotell ar bokat i Stockholmo, och jag langtar tills jag far mysa med alla mina vanner, for att sedan aka upp till Ostersund och njuta av min tid hemma...










Kommentarer
Postat av: Nina

Du får blicka framåt till hemresan! Jag tror absolut att det din chef har gjort kommer att bita henne i baken någon dag! Tror på karma! Jag spricker av längtan tills jag får se dig på Arlanda och krama om dig! Saknar dig!

2010-03-21 @ 14:50:53

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0