Back to reality...

Som sagt...tillbaka till verkligheten, hem kommen med jetlag och forkylning slangde jag mig in i jobb, fullt upp hela helgen, Morsdag i gar och en galen helg pa jobbet, men jatte harligt att vara tillbaka faktiskt. Kul att se Shauns familj, varat bathus och mina vanner igen. I dag kom det in ett bekant ansikte pa jobbet...min lilla Aggie, min numera Aussie kompis som jag kommer fa traffa varje dag om jag sa vill...och det ar klart jag vill ! Har stora planer for oss mommas ska ni veta. Skont att fa med sig en liten del av Ostersund hit. Vi kanske tillsammans ska starta en blogg vid namn " I en annan del av Sydney", vad tycks?

Bilder fran resan laddas upp for fullt och jag har precis haft min forsta Skype dejt med min far, som nu ocksa ramlat in i cyberspace, och det gjorde han med en riktig duns, det ar ett helt nytt liv for min pappa, han ar sa fascinerad av Facebook och Skype att jag tror han kommer glomma bort att ga pa jobbet, sova och roka. Tummen upp for pappa, det gor han bra!

I morgon ar min forsta lediga dag pa fyra dagar sen jag kom tillbaka, ska bli sa skont att fa pusta ut och vila, for resan hem tog kal pa mig och Shaun the Sheep. Det ar skont att vara tillbaka i vart lilla bathus, sa som jag saknat vart mysiga hem och den underbara utsikten. Det har gatt mot vinter har och faktiskt blivit lite kyligare, speciellt pa mornarna och kvallarna, och eftersom Australienarna inte vet hur man varmer hus sa fryser jag som en liten istapp..bbrr..och jag som for nagra manader sen skrattade at dom nar dom kallade arstiden for vinter. Tji fick jag !

Pa jobbet ar allt som vanligt. Mycket har hant medans jag vart borta. Har insett att jag maste ta situationen som den ar med min kollega, jag forsoker lagga allt bakom mig men i bland ar det svart, det ar som att bita i ett stort, surt apple kan jag meddela och det ar ju inte gott. Vi far se vad som hander i framtiden, har inga forandringar skett om nagra manader sa kollar jag mig garna om efter annat, for jag vet att jag kan battre. Tyvarr sa ar det sa med detta foretag, och sakert manga andra klades foretag har, att aven fast du sliter hacken av dig och jobbar overtid mest varje dag, och gor bra i fran sig sa behover inte det betyda att du far nat tillbaka av nat slag, och det kanske ar surt, men man kanske far ta det for vad det ar tills man brister, eller? Jag har mina personliga mal, jag har meddelat min hogsta chef hur jag kanner det och att jag vill jobba mig uppat inom foretaget, sa blir det inte nagra forandringar inom en snar tid sa vet jag vad jag maste gora. En av mina kollegor slutar om nagra veckor, hon har hand om Vm(visual merchandise) delen och jag ar intresserad av att ta over hennes roll, och tanker saklart begara loneforhojning, med tanke pa att det blir mer ansvar da, detta blir aven ett test for att se om man betyder nat eller inte... Hall tummarna for mig for jag tanker se till att jag far som jag vill !


Ja det var Back to Reality det...





Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0