Men usch så kallt...

Usch här sitter jag frusen och är i Australien?! Ni tror nog det alltid är varmt och skönt här ni men det är det inte sörru... Mornarna och kvällarna är värst, och det är inne det är som kallast, här isolerar man inte i onödan, och golven är iskalla. Även fast det är så kallt i Sverige så värmer vi ju upp våra hus i alla fall. En stor tumme ner för isoleringen i detta land! Jag sover med dubbla täcken och har världens största morgon rock och varma tofflor, så forhoppningsvis överlever jag vintern här:-)


I morse kom man till jobbet och möttes av en av mina kollegor som tydligen inte har ett bra morgon humör, och det är inte första gången det händer. Även fast jag inte direkt är nån morgon människa, så kan jag som inte vara sur på nån, jag är väl inte överdrivet glad hela tiden men jag surar inte i alla fall. Min kollega surade på och jag fick korta svar när jag ställde frågor, jag frågade även om allt var ok, och det var det tydligen, men jag pallar inte med såna här människor, blir tokig! Hon behöver väl inte hoppa upp och ner och skratta när man snackar på mornarna men dra på smilbanden vore ju nåt. Som tur är så slutar hon om 2 veckor, kanske lika bra det. Ja tur har man med arbetskamrater, wehoo!

Min lediga dag i går var perfekt, hel dag med Agnes och Nathan i Cronulla avslutades med Thai mat till middag, mycket gott och mysigt såklart. I kväll har Skype dejter avverkats, en liten dejt med papi och med Ninis, mycket trevligt att kunna dejta online lite titt som tätt, det ska det bli mer av.
I dag på bussen till jobbet tänkte jag på hur mycket små saker här i vardagen kan betyda så mycket, som kaffe i termos på bussen på mornarna med Alicia Keys sjungandes i öronen, mysiga middagar med tända ljus, en urstädad garderob, ett gulligt sms, eller helt enkelt nåt att se fram emot bara..det kan ju göra min dag!


En underbar bästis kan också göra min dag !

Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0