Ikea here I come...

Men nu ar det mycket som har hant igen! Denna gang ar det dock bra nyheter weehoo!! Jag har fatt jobb pa Ikea, jag ar sa otroligt lycklig, sa som jag sokt och varit pa intervjuer och plagat mig sjalv genom att analysera och tanka och grubbla...

Jag har ju sokt jobb sen 2 manader tillbaka, da jag hittade ett jobb online som dekorator(visual merchandiser) for Ikea, jag gick igenom en san lang process, som totalt tog 1 manad, innan jag fick veta att jag INTE fick jobbet, jag var sa besviken och det kande som jag lagt en san tyngd pa detta jobb, och det var verkligen ett intresse att fa jobba med VM och en dag jobba mig upp till interior design.

 Nagra dagar senare sag jag en annan position pa internet som team ledare for kund service avd pa Ikea, jag kande att det var perfekt for mig eftersom jag alskar kundservice och har sa bra erfarenhet inom det, plus att jag hade vid detta laget bestamt mig att jag fan skulle ha ett jobb pa Ikea, jag tankte inte ge upp!! Min rekryterings ledare som hjalpt mig med jobbet, rekommenderade detta jobb for mig och fixade direkt en intervju med mig och en av Ikeas chefer for kundservice avdelningen, intervjun gick jattebra, och jag fick ga pa en andra intervju en vecka senare, for att traffa tva andra chefer, min blivande chef Brooke och Giovanni, "customer relations" bossen,en akta italienare med en san harlig italiensk dialekt. Jag var sa nervos, men det kandes som intervjun gick bra for jag hade en bra kansla nar jag gick darifran. Jag ville sa garna ha jobbet, jag grubblade annu mer, analyserade och drev stackars Shaun och alla i min omgivning till vansinne:-) Jag vantade i 3 dagar tills dom antligen ringde och berattade att jag fatt jobbet!! En lang och plagsam vantan kan jag meddela, inga fangarna pa fortet sekunder dar inte..

Jag har nu helt plotsligt ett nytt jobb, grym loneforhojning, jag ar glad,jag ar nojd och jag borjar jobba pa Ikea om 2 veckor, hall tummarna for det ar massa blandade kanslor, men saklart mest nervositet, lattnad och lycka !Jag tror Ikea har mycket att erbjuda och det ar det perfekta jobbet for mig, jag kan jobba mig uppat, jag kan en dag forhoppningsvis syssla med interior design, jag kan jobba utomlands, och jag far ha Sverige som en del av min vardag, inte illa pinkat det heller...


Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis Lina, till nya jobbet, huset och den söta vovven. Jag följer ditt liv där borta i din blogg och tänker ibland att du måste leva ett härligt liv där nere. Hemlängtan kan vara jobbig ibland, men nu för tiden finns det ju skype o mail så det är mycket lättare att hålla kontakt med alla nära o kära. Men den käraste har du ju faktiskt där du är. Jag önskar dig all lycka och kommer att fortsätta följa dig via din blogg. Ha ett härligt liv. Eva

2011-08-23 @ 23:11:24

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0