Vart Nya Hem...

Jag dagdrommer varje dag om vart nya hus, hur jag ska dekorera det och vad jag kan gora om osv. Det ar nu bestamt att vi flyttar in i slutet pa Januari 2012, vi ar sa laddade och raknar verkligen ner dagarna. Det kommer vara en san frihet att antligen fa ha nagot som ar varat egna. Jag, Shaun och lilla Oscar, varan egna lilla familj.
Jag har bestamt att jag ska gora en liten folder med lite ritningar hur jag vill ha det, och massa urklipp ur tidningar pa smatt och gott som kommer passa in i vart fina hus. Jag ar sa laddad att fa ha ett litet projekt pa G. Jag ar fortfarande inriktad pa en Shabby Chic stil, antika fynd blandat med lite moderna saker, med en touch av lite beach stil ocksa eftersom vi nu bor narmre stranden hi hi. Det ar sa mycket man kan gora, och sa manga saker man kan blanda i hop sa det blir mysigt och trivsamt...Ah sa jag langtar!




Nagra detaljer...





















Here are 5 easy steps to a Chic Home room:

1. Simplify - Keep only what you use and love. If you have lots of things rotate them out throughout the year. Less is more.

2. Paint - pick out your favorite white and get started on your walls and any furniture you don't like the way it is

3. Rugs - Area rugs help anchor your room. Vintage or new. They area great way to help camouflage carpet or flooring that you don't care for. 

4. Furniture - Bring in your furniture, be sure to leave some open space, light and airy is part of the shabby chic look. Use slipcovers, white of course and in washable fabrics if you want to change the look of what you have. If your room has too much furniture, the feeling will be heavy and cramped.

5. Accessories - This is when you can bring in some color. Edit, edit, edit what you have and keep it simple. Soft, squishy pillows, art and candles are all must haves.


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0