Lang larorik vecka

Hej Kara Vanner...


Ater helg och veckorna bara springer forbi, denna vecka var dock ganska lang, men valdigt givande. Jag fortstte min traning pa Ikea och runtom olika avdelningar. I Mandags var jag med "Comm in" gruppen, vilket ar Communication/Interior Design vilket jag verkligen vill syssla med en dag. Jag hjalpte till med displayer pa bland annat textil avdelningen och spenderade formiddagen uppe pa over vaningen dar Showrummen ar, och fick lara mig varfor de fem forsta rummen har san betydelse for Ikea osv. I Tisdags var jag pa matt och badrums avdelningen, i Onsdags var jag pa "Merchandise Pickup" avdelningen, vilket ar vad jag kommer syssla med bland annat. Det ar en avdelning dar kunder kan hamta upp varor som inte finns/far plats i sjalva butiken, detta gar aven hand i hand med "home delivery" och aterkop och byte vilket ar mitt omrade. I gar spenderade jag hela dagen med kundservice och aterkop och byte, jag fick ta lite eget initiativ, vilket var helt ok med mig, men chefen som skulle "visa" mig runt och trana mig for dagen var inte till mycket hjalp alls, sa jag tog saken i egna hander och gick over till aterkop och byte och hittade en tjej som visade mig runt och jag fick sta brevid henne nar hon tog emot kunder. Maste tyvarr dock saga att jag hamnade nog inte brevid den basta personen for att fa traning, hon var ratt negativ mot kunder, och hade inte alls kansla for kundservice, det blev lite pinsamt vissa ganger och jag markte att kunderna blev ratt irriterade. Jag tycker det ar sa fruktansvart pinsamt med folk som jobbar inom service yrket, och med kundservice dagligen, och dom visar noll kansla eller forstaende for kunderna. For mig spelar det ingen roll om nan koper nat eller lamnar tillbaka nat, man maste ju fortfarande halla humoret uppe och respektera kunderna, varfor jobbar man inom denna industri om inte?? Jag kan starta en debatt om detta for jag brinner verkligen for kundservice yrket och jag tycker det ar sunt fornuft att man beteer sig som folk nar man har med kunder att gora!!!En larorik sak tog jag med mig fran i Lordags, och det var att jag tanker se till att mitt team pa Ikea Tempe INTE beteer sig illa mot kunderna eller visar nan typ av dalig attityd!

I gar kvall var det dags for att va barnvakt at Shauns kusiner, fina Hannah och Charlie, dom var dock inte sa goa och lugna i gar, dom hade helt enkelt forvandlats till monster och jag led verkligen med deras mamma, Lucy i gar och i morse. An en gang maste jag saga att jag respekterar verkligen alla er mammor dar ute, for barn som trotsar ar inte skoj. Aven fast jag bara satt barnvakt i gar kvall och i morse, och dom vanligtvis beteer sig bra, sa sag jag en helt annan sida hos dom i gar och det var ingen vacker syn! Barn far vanta i sisadar 4-5 ar till tack....haha
I dag Sondag var en sadar ledig- traning-tvatt-stad-slapp-disk dag, underbart vader och det kanns verkligen att varen ar har! Till veckan vantar jobb traning pa kund service call centret, tva basket finaler och utgang med Shaun och vanner till helgen...massa skoj helt enkelt!

Pa aterseende..ta ta


Kommentarer

Skriv det du vill här:

Jag heter:
Remember you???

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Varsågod att lämna en tanke här:

Trackback
RSS 2.0